En sådan helg

Fredagskvällen började på bästa tänkbara sätt. IFK Skövde demolerade ett uruselt Caperiotumba och tog två väldigt sköna poäng. Tyvärr hade större delen av Skövde fredagsmys framför The Voice Sverige med en OLW-påse på vardagsrumsbordet så publiken uteblev, vilket också betonades av Henrik Schneider efter matchen.

På lördagsmorgonen var det sedan dags att bege sig till metropolen Mullsjö för att se brorsan och IFK:s P-99:or piska upp hatobjektet Vårgårda. Matchen mot Mullsjö lyckades man också vända till vinst, strongt gjort!

På kvällen var det äntligen dags för helgens höjdpunkt Melodifestivalen "Andra chansen" med Thorsten Flink i spetsen. Det blev en lyckad utgång där Thorsten gick vidare till final! Jag vet att många hatar honom och lägg där till Björn Ranelid i en final så är idiotin fullbordad. Men jag älskar båda två och deras låtar är grymma, lyssna bara på texterna så förstår ni varför! Kanske beror det också på att jag känner igen mig i båda texterna...


Inte bästa polare direkt


Sporthelgen:
Vasaloppet avgjordes för 88:e gången i ordningen på söndagsförmiddagen. Efter en spurtstrid lyckades Jörgen Brink, av alla människor, vinna igen. För tredje året i rad vann han Vasaloppet, grymt gjort! Jag och många andra har totalsågat denne man efter debaklet i VM-staffet i Val di Fiemme 2003. Det är bara att be om ursäkt och gratulera. Man blev inte mindre rörd när man såg en tårögd pappa Brink bli intervjuad i TV, jag fick gåshud!
IFK vann som sagt mot Caperiotumba i fredags och samtidigt som konkurrerande lag tappade poäng (bl.a. Lugi och Redbergslid) vilket öppnar ljuset för slutspel ytterliggare.

Helgens film: "Livet är en schlager". Grym film med Helena Bergström och Jonas Karlsson som handlar om, just det, schlager!

Helgens sämsta: "Kontoret". Ove Sundberg (Henrik Dorsin) förstör sin underbara rollfigur från "Solsidan" fullständigt i detta totala botten napp. En sämre programserie har jag sällan skådat och den som kommit på idén samt regiserat serien måste ha varit både aspackad och drogpåverkad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0